Sunday, February 20, 2011

P.E.R.M.I.N.T.A.A.N H.A.T.I

Wahai masa, aku semakin hilang arahmu,

aku alpa untuk mengenali hatimu

Suatu masa, telahku persembahkan hidupku padamu,

engkau pujuk dan aku relakan hatiku padamu.


Ketika aku ingin kau selalu hadir dan temaniku

Seperti hari hari yang terindah antara masa itu,

Engkau lalai mencari duniawi,

Terbiar aku tanpa disayangi


Siang aku bermimpi,

Malam menjadi igauan ngeri,

Tetap menanti sesuatu yang tak pasti,

Sayang, percayalah separuh nyawaku telah pun pergi


Dengarkanlah permintaan hatiku

Engkau tafsirkan apakah erti pada hidupku

Aku bertarung jiwa dan emosi

Maaf, hatiku sudah mati...


1 comment:

  1. xsemua yg kita nak dapat.. kdg2 allah bagi derita dulu baru bahagia.. sbb manusia akan lupa allah bila dah dapat kecap bahagia... jd allah nak manusia ingat dia dulu baru di beri bahagia itu.

    ReplyDelete